YouTube
Jak rozliczyć oczekiwanie kierowcy na załadunek?
Gdy kierowca lepiej wie jak ma mieć rozliczony czas oczekiwania niż pracodawca, to nie jest dobrze.
Prawidłowo oznaczone aktywności na tachografie nie powinny budzić żadnych problemów interpretacyjnych podczas rozliczenia ewidencji czasu pracy kierowcy.
Czy czas oczekiwania na załadunek są rejestrowane na tachografie jako:
- czas pracy?
- czas dyspozycji?
- czas postoju?
Takie aktywności są potem rozliczone jako:
- czas pracy?
- dyżur 100% stawki?
- dyżur 50% stawki?
- nieusprawiedliwiony postój (NPO)?
Jak należy oznaczyć i jak rozliczyć potem wynagrodzenie za cas oczekiwania zależy bardzo mocno od świadomości kierowcy, uczciwości w rejestrowaniu takiej aktywności na tachografie oraz metodzie obliczania stosowanej potem w firmie rozliczającej czas pracy kierowców.
Na każdym etapie można wypaczyć zasady i chęć naciągania pracy w nadgodzinach przez kierowcę, a potem usuwanie aktywności pracy przez biuro rozliczające z ewidencji to skrajne zachowania, które można zastąpić prawidłowym podejściem do całej sytuacji.
Uświadomienie kierowcy, że ma rejestrować swoje aktywności i będą one prawidłowo potem w całości rozliczone i wypłacone. Stosowanie wspólnej odpowiedzialności – zbyt długi czas oczekiwania nie zawsze jest z winy kierowcy. Umówione przez spedytora terminu załadunku, planowanie tras – długotrwałe postoje na załadunkach to skomplikowany temat. W odcinku jest omówiona zasad rejestrowania w przypadku gdy znany jest czas oczekiwania na załadunek. Jak należy postępować gdy nie jest znany kierowcy czas oczekiwania i jak potem to rozliczyć.